Wie is PuurMaddie?

Wie is PuurMaddie?

Lees hieronder meer over mij en kom erachter wie ik ben en waar ik voor sta.
Wie is PuurMaddie?

Leuk dat je nieuwsgierig bent naar wie er nu achter PuurMaddie zit. PuurMaddie is een hele enthousiaste vrouw die graag in de keuken staat voor heerlijke en gezonde gerechten, maar ook heel graag sportief bezig is!

 

Natuurlijk is PuurMaddie niet mijn eigen naam. Mijn echte naam is Madelon Donders. Geboren in het jaar 1990, wat mij op dit moment 27 jaar ‘jong’ maakt. Tot voor kort woonde ik samen met mijn vriend in ‘s-Hertogenbosch in een knus klein appartementje, maar op dit moment wonen we tijdelijk bij mijn (schoon-) ouders. Wel met een hele leuke reden, want uiteindelijk gaan we naar ons eigen huis verhuizen (wat nu nog gebouwd moet worden). Ik werk fulltime op kantoor, maar na een tijd op Instagram te hebben gepost, ben ik dit nu gaan uitbreiden met deze blog en doe ik dus uit liefde voor mijn hobby’s koken en sporten.

 

Eigenlijk ben ik al sinds jongs af aan bezig met gezond eten en sporten. Niet dat ik een dieet volgde als kind, maar meer omdat mijn ouders altijd bezig waren met diëten en daarom dus ook met gezond eten. Het was niet zo dat we nooit gezond aten, maar ik denk dat de totale levensstijl anders was dan het gezonde ‘standaard’. Want ja, wat is standaard? Ik wil jullie middels deze blog meenemen in mijn gebalanceerde leven en hopelijk voor jou ook als weg naar een ‘standaard’ gezond leven. Gevarieerd en gezond eten, maar ook de nodige beweging als combinatie voor de beste versie van jou!

Balans

Ik sta echt duizend procent achter een leven in balans. Mijn mening is dat je echt niet altijd gezond hoeft te eten en je hoeft echt niet elke dag te sporten alsof je leven er vanaf hangt. Je wilt toch niet dat heerlijke stukje chocolade, of wat jij lekker vindt, laten liggen, omdat het niet het allergezondste is wat je kunt eten? Daarnaast heb je toch ook geen tijd om elke dag uren te sporten of uren in de keuken te staan voor een mega gezonde maaltijd. Gelukkig hoeft dat dus helemaal niet!

Met deze blog wil ik je graag laten zien waarom het makkelijker is dan je denkt om een fijn gebalanceerd leven te hebben. Mijn vrienden en familie vinden al een hele tijd dat ik een onwijze ‘fitgirl‘ ben, maar ik ben juist iemand die van simpel houdt. Niet alleen op kookgebied, maar ook op het gebied van sporten. Ik laat amper iets staan wat niet goed voor mij is en geniet met volle teugen van het leven. Dat is dus waar ik jou als lezer in mee wil nemen en dus niet in een kei hard ‘fitgirl’ bestaan. Ik hoop dat je dat kan waarderen. Natuurlijk sta ik altijd open voor commentaar of andere reacties, dus laat vooral wat van je horen! Uitgesplitst in de onderwerpen Koken en eten en Sporten geef ik je nog iets dieper een uitleg over mijn inzichten over een gebalanceerd leven.

Balans, dat is mijn code woord. Jouw eigen leven in balans krijgen? Sport met mate(n) en eet gevarieerd. Puur jezelf, PuurMaddie.

Koken en eten

Gevarieerd eten met groenten, waar mogelijk, en dan het jezelf ook zeker niet te moeilijk maken. Want… waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Je hoeft echt geen uren in de keuken te staan om een gezonde maaltijd voor te bereiden. Ik zal wel eerlijk zijn, het is namelijk ook niet altijd in vijf minuten gebeurd. Ik probeer regelmatig gezonde, maar dus ook simpele maaltijden met je te delen om je hiermee te helpen. Ik ben geen kok van beroep, maar met een beetje creativiteit is er echt van alles mogelijk met een (grote) handomdraai!

 

Natuurlijk gebruik ik ook recepten uit diverse kookboeken. Deze heb ik namelijk inmiddels al heel wat en kijk ik graag in voor inspiratie of echt om exact een recept te maken. Wanneer ik dat doe, zal ik dat ook eerlijk vermelden. Soms kan het ook zijn dat ik een bestaand recept aanpas. Dit doe ik dan vooral om het makkelijker en simpel voor mijzelf (en voor jullie natuurlijk!) te maken, maar toch even gezond te houden! Mijn recepten heb ik door mijn blog heen staan, maar ook bij recepten verdeeld in ontbijt, lunch, diner en snacks. De snacks vind ik vooral erg leuk. Het is namelijk zo makkelijk om ongezondere snacks na te maken in gezondere versies. Hoe leuk is het om wel vaak een echt lekker tussendoortje te eten, terwijl deze suikervrij is en door jou zelf gemaakt? Ik vind dat echt een kick geven en ik hoop je met deze blog daar ook een kick van te geven.

Sporten

Dan de grote tegenhanger waar zo onwijs veel mensen tegenop kijken. Sporten. Sporten is goed voor je, klaar. Natuurlijk zijn hier tal van mogelijkheden in. Wat dacht je van een grote wandeling in plaats van een stuk hardlopen, of wat dacht je van aansluiten bij een teamsport. Makkelijker om naar toe te gaan, erg gezellig en ook erg goed voor je. Voor jezelf moet je een balans vinden hoe vaak het voor jou goed is om te sporten. Voor niemand is dit in één of ander dieet of levensboek vastgelegd. Jijzelf voelt wat je lichaam nodig heeft en jijzelf bepaalt dit natuurlijk ook! Ik sport met grote regelmaat. Ik ben een persoon wat slecht stil kan zitten en ga daarom ook graag sporten. Sporten werkt ook verslavend, dus kijk uit. Te veel sporten is ook niets goeds aan. Je spieren en gewrichten gaan dit niet leuk vinden en zullen dit met een blessure aan je doorgeven. Dat is natuurlijk echt niet de bedoeling!

Dat ik meerdere keren per week sport, is er dan ook echt ingegroeid. Zo ben ik als heel klein meisje begonnen op de tennisbaan en tijdens de brugklas overgestapt naar het hockeyveld (waar ik nu nog steeds wekelijks te vinden ben). Inmiddels hockey ik niet alleen, maar ben ik eigenlijk al sinds mijn zestiende ook in de sportscholen te vinden. Ik ben echt niet altijd met grote regelmaat, zoals de afgelopen drie jaar nu, bij de sportscholen geweest, maar het heeft altijd al mijn interesse gehad. Naast de sportschool en het fitnessen, hou ik ook onwijs van hardlopen. Dit deed ik als jonge puber met mijn moeder, maar inmiddels ben ik ruim een jaar weer veel aan het lopen. Voor mij is het hockeyen (ik ben keeper trouwens!), het fitnessen en het hardlopen een perfecte combinatie om bij alle drie de sporten er voldoening uit te halen, maar ook dat het mij blijft interesseren. Dat is niet alleen voor mij belangrijk, maar ook voor jou. Jij kiest zelf hoe vaak, wat en hoe lang je sport, maar zorg dat je het leuk vindt, dát is namelijk het allerbelangrijkste! En dat houd je het ook nog eens langer vol, want die drempel moet je toch altijd even overheen.